SEJLADSBESTEMMELSER

Tryk på ikonet for at downloade sejladsbestemmelserne.

ÅBNINGSCEREMONI

Tryk på ikonet for at downloade beskrivelsen af åbeningsceremonien. 

TJEKLISTE JNOM

Før JNOM bør du have sørget for følgende

 

  • Sejl med det rigtige sejlnummer. Dit personlige sejlnummer eller det af DS tildelte. 

  • Medbring forsikringspolice inkl. gyldighedsperiode.

  • Medbring alle målepapirer (klassebevis fra DS og målepapirer på rorblad, rorhoved, sværd, bom,mast, sejl og skrog).

  • Tjek at din fangline kan flyde og er min. 14 m lang og min. 6 mm tyk.

  • Tjekke at alle blokke, snore og ror etc. er helt i orden, før du tager hjemmefra.

  • Læs sejladsbestemmelserne / indbydelse.

     

På stævnedage bør du have styr på følgende

 

Før skippermødet

  • Tjek notice board for informationer.

  • Tjek mastehældning og at snore fungere som de skal + sidste tjek af om båden er i tip top stand.

  • Mad og drikke skal i gummibåden (husk at få navn/sejlnr. på taske eller det, du putter i

    gummibåden).

  • Hvis ekstraudstyr ønskes i gummibåden aftales det med gruppen (max. 2 sejl - ror – rorforlænger

    – blokke – snore osv.).

Under skippermødet gennemgås

  • Vejrudsigt for hele dagen.

  • Strømskema (hvis det er tilgængeligt).

  • Søkort (hvis det er tilgængeligt).

  • Gennemgang af sejladsbestemmelserne / indbydelse.

    (husk at alle skal have læst den, før man komme til skippermøde)

  • Gennemgang af hvordan man kommer op til trænerbåden før start og efter målstregen.

  • Kort info om, hvordan vi skal håndtere en eventuel protest.

  • Skippermødet foregår som udgangspunkt ved slæbestedet - altid 2 timer før første varselssignal. Varighed ca. 30 min og derefter på vandet.

Før start bør du tjekke

  • Tjek vind, strøm, fart / højde

  • Vindpust / hvordan vinden drejer i vindpust.

  • En lille snak med træneren om hele planen for sejladsen + input fra træner.

Når du er kommet i mål bør du

 

  • Kom så hurtigt som muligt forbi træner- /madpakkebåden således at alle kan nå at få noget at spise og drikke.

  • Få lavet småreparationer på bådene.

  • Få sejltrimmet gjort klar til næste sejlads (fart/højde/vindspring).

  • Få en lille snak med træneren om næste sejlads. Hvis det er den sidste sejlads, sejles der i havn.

Efter endt sejlads

  • HUSK: Træner-/madpakkebåd tømmes for mad, tøj og sejlerudstyr.

  • Skippermøde altid ca. 15 min. før protesttiden udløber.

Skippermøde/debreafing

  • Gennemgang af dagens sejladser.

  • Snak om hvad vi skal ha lavet om på til næste sejlads.

  • Evt. aftale hjælp mht. til reparation af båd efter skippermøde.

  • Man går ikke fra havnen, før man er sikker på, at der ikke er lagt protest imod én selv. ! Mastehældning tjekkes samt at båden er i tiptop stand og klar til næste dag.

PROGRAM

Program

Lørdag d. 23 juli.

Campingen åbner

Søndag d. 24 juli.

Registrering

Mandag d. 25 juli. 

Registrering

Kl. 11.00 Selvtræning med Kristian Præst.  

 

Tirsdag d. 26 juli. 

Kl. 09.00 Skippermøde

KL. 09.00 - kl. 13.00 Træning med Mathias Livbjerg.

Kl. 13.00 Start tune-up sejlads. 

Onsdag d. 27. juli.

Første stævnedag. 

Skippermøde to timer før start. 

kl. 19.00 Fællesspisning.

Torsdag d. 28 juli.

Anden stævnedag.

Skippermøde to timer før start. 

Fredag d. 29 juli. 

Tredje stævnedag. 

Skippermøde to timer før start. 

Lørdag d. 30 juli.

Fjerde stævnedag. 

Skippermøde to timer før start. 

SOCIALE ARRANGEMENTER

Ondsdag d. 27 juli. 

Kl. 19.00 Fællesspisning.
Zoom8 sejlere og deres forældre vil gerne invitere E-jollesejlerne og deres forældre til at være med på brandvejen campingområdet 2. række fra vandet - medbring sejlere, dig selv, bord, stole, service, grill, mad - kort sagt ALT. Hvis det ved en fejl står ned i store stænger, flyttes vi festen til næste regnfri dag. 

 

Oversigten opdateres løbende. 

TRÆNERE

Trænere 

Anna Livbjerg

+45 61 79 31 62

Email

Mathias Livbjerg

+ 60 70 25 35

 

INFO PÅ FACEBOOK 

KATEGORIER

INFORMATION

HJÆLP

FØLG OS

TILMELD NYHEDSBREV